Elovena

Ekologista edelläkävijyyttä jo 10 vuotta

Vastuullisuus on olennainen osa Raision liiketoimintaa ja strategiaa, jossa yhdistyvät innovaatiot, terveellisyys, ekologisuus ja välipalat. Olemme jo kymmenen vuoden ajan aktiivisesti edistäneet omaa ja koko ruokaketjun vastuullisuutta muun muassa ympäristöystävällisillä innovaatioillamme.

Raisiolle olennaisimmat vastuullisuusteemat ovat kestävä ruokaketju, terveellisempi ruoka sekä työturvallisuus ja -hyvinvointi. Näille teemoille olemme asettaneet mitattavat tavoitteet uudessa vastuullisuusohjelmassamme vuosille 2016 - 2018. Kasvipohjaisen ravinnon edelläkävijänä ja eläinten ruokinnan erityisosaajana Raisiolla on kyky kehittää kestävää ruokaketjua sekä lisätä kuluttajien ja eläinten hyvinvointia laadukkailla tuotteillaan.

Maailman megatrendit, kuten ilmastonmuutos, väestönkasvu ja pula makeasta vedestä haastavat ruuantuotantoa. Samaan aikaan terveelliset elämäntavat kiinnostavat kuluttajia entistä enemmän. Raision kestävästi tuotetuista raaka-aineista valmistetut terveelliset tuotteet ja ainutlaatuiset innovaatiot vastaavat megatrendien haasteisiin. Terveellinen ja ekologinen ravinto sekä maatalouden hyötysuhdetta ja kestävyyttä parantavat innovaatiot ovat avainasemassa ruokaketjun ympäristövaikutuksen pienentämisessä.

Tässä raportissamme kerromme vastuullisuustyöstämme vuonna 2015 ja toisaalta asetamme lähtötason uudelle vastuullisuusohjelmallemme. Vain vastuullinen ruokaketju tuo tuloksia. Sitä Raision osaaminen ja strategia tukevat.

Matti Rihko